Monday, September 5, 2011

Diam Ahmad Walligh #1

14:30, September 8, 2011

"Kalau awak tak keberatan, boleh saya minta nombor telefon awak?"
tanya Ahmad Walligh kepada Natalie Nur

"7673717, kalau ada suara perempuan garang, that's my mom, please don't hung up on her, say hye"
jelas Natalie Nur.

21:45, September 8, 2011

"Hello boleh saya cakap dengan Natalie Nur?"
sapa Ahmad Walligh.


"Ye Natalie cakap"
suara wanita.


"No, ur her mother kan?"
teka Ahmad Walligh

"What makes u think im her mother?"
tanya wanita tadi


"Sebab Natalie Nur kata akan ada suara wanita garang angkat telifon, dan itu tidak lain adalah ibunya."
jelas Ahmad Walligh

Tiada suara dari hujung talian yang lain.

"Auntie, may i speak to Natalie Nur? Im Ahmad, Walligh"
Ahmad Walligh sedikit tertekan.


"Hye, Ahmad Walligh, saya ni, Natalie Nur"
suara Natalie Nur menjawab Ahmad Walligh

"Ouh, tadi tu ibu kamu? dia tidak garang seperti yang kamu kata"
tanya Ahmad Walligh

"Saya tak kata dia garang, saya cuma kata dia bersuara garang"
Natalie Nur seperti berbisik.

Ahmad Walligh diam.

"Esok, nak makan tengah hari dengan saya? Lepas sekolah."
bisik Ahmad Walligh pula

Tiada suara di hujung talian yang lain, sekali lagi.

"Pukul dua, tempat tadi."
seperti rahsia besar, bisikan Natalie Nur kepada Ahmad Walligh.

"Baiklah Natalie Nur, selamat malam."

"Selamat malam, Ahmad Walligh"

BERSAMBUNG..



No comments: